Мотивация

Мақсатқа жету жолында берілмеуге көмектесетін 6 ереже

Кітап ” Начни заканчивать! Иди до конца, действуй и побеждай!” психология магистрі Питер Холлинс жазған. Бұл көп көңіл бөлетіндерге арналған нұсқаулық және көбінесе оны аяқтамайды. AST баспасының рұқсатымен біз өзімізді қалай қатарда ұстау және нәтижеге жету туралы үшінші тараудан үзінді жариялаймыз

Мақсатқа жету жолында сіз міндетті түрде жолдың айырығына кезігесіз, онда таңдауға тура келеді: соңына дейін бару немесе бас тарту. Әр жолы қиын шешім қабылдауға және ерік-жігерге жүгінудің орнына, қай бағытта қозғалу керектігін шешуге көмектесетін ережелерді алдын ала орнатыңыз.

Бала кезімізден бізге ережелерді сақтау керек деп қайта-қайта айтқан. Бұл жолы біз өз мақсаттарымызға жету үшін қажетті әрекет бағытын таңдай аламыз.

Ережелер психикалық модельдер деп аталады. Олар басталған жұмысты аяқтау мүмкіндігі үшін өте маңызды, өйткені олар белгілі бір тәртіпті жасайды. Ережелер бойынша шешім қабылданса, қателік ықтималдығы аз болады. Бұл жағдайда сіз әлсіреген ерік-жігерге немесе бірдей әлсіз өзін-өзі тәртіпке сүйенбейсіз.

Ережелер жақсы қалыпта сақтайды, нақты нұсқауларды басшылыққа алуға көмектеседі және кездейсоқ әрекет етпейді.

Сіз не болады деп ойлайсыз? Иә, үйге тағы шаршап келеді. Оның жұмысы жоспарланған тарауларды жазбауға сылтау болады. Оның үстіне қазір оның алдында ауыр міндет тұрғандықтан, бұл жұмысты орындау оған барған сайын мүмкін емес болып көрінеді. Алдыңғы түнде оның екі тарауға күші жетпегендіктен, бүгін оның төрт тарауға күші жетпейді. Көңіл-күйі түсіп, жазуды қаламайды. Ол романды ешқашан аяқтамайтын сияқты, өйткені ол бұл жұмыстан өзін босату үшін үнемі сылтау табады. Ол өзіне тым көп әрекет еркіндігін берді, сондықтан басты нәрсеге назар аудара алмады.

Енді басқа мысалды қарастырайық. Джон күн сайын шаршағанына қарамастан ережені қолданады. Оның қаншалықты шаршап тұрғаны маңызды емес. Ол жұмыстан кейін екі тарау жазу керек екенін біледі, ешқандай ерекшелік пен сылтаусыз. Сондықтан, ол үйге келгенде, компьютерге бір қарағанда, теледидар көріп, энергияны үнемдеуге азғыруды сезінеді. Бірақ ол белгілі бір ережені ұстанатындықтан, оны бұза алмайды, сондықтан жазуға тура келеді. Джон өз үстеліне отырады, екі тарауды жазады және шаршағанымен төсекке жатады, бірақ қанағаттанған және өзін мақтан тұтады. Ол айтарлықтай жетістіктерге жетті. Көп ұзамай ол романды аяқтайды. Бұдан шығатын қорытынды: жетістікке жету сезімі сіз жұмсаған күш-жігерге тұрарлық.

Ережелер сіздің көзқарасыңызды шектейді. Сіз шешім қабылдау құқығынан айырылған кезде – сізді маңызды тапсырмаларды орындаудың орнына әлеуметтік желілерде отыруға мәжбүрлейтін құқық – қолдарыңыз байланады. Соңына дейін жүру – жалғыз мүмкін таңдау.

Бұл тарауда сіз жол қиылысына тап болған кезде ұстанатын ережелер жинағын, манифест түрін жасау туралы. Олар сізді итермелейді, сізді дұрыс бағытқа бағыттайды және сіздің ерік-жігеріңізді сарқылудан сақтайды. Төменде бірнеше идеялар берілген.

 

№1 Ереже: Біраз самоанализ жасаңыз

Өзіңізден сұраңыз: «Егер жалқаулық немесе қорқыныш болмаса, мен берілер ме едім?» Бұл сұрақ сіздің қабілетіңіз бен дарыныңыздың жоқтығынан емес, оңай жолды таңдап жатқаныңызды түсінуге көмектеседі. Бұл сіз мойындағыңыз келетін нәрсе ме? Өзіңіздің жалқаулығыңызбен немесе қорқынышыңызбен бетпе-бет келгенде, сіз жалқаулық пен қорқуды ұнатпайтындай сезінесіз.

Бұл әрекетке шақыратын соққының бір түрі. Тек қорқыныш немесе жалқаулық сіздің жетістікке жету жолыңызды бөгеп тұрғанын түсініп, оның қаншалықты ақымақ екенін түсініп, кедергіні жеңуге тырысасыз.

Дегенмен, жұмыс қиын, мотивация тез жоғалады. Сіз тоқтап, бірнеше күн демалғыңыз келеді. Өзіңізге сұрақ қойыңыз: «Мен жай ғана жалқаумын ба?» Бұл сұрақ сізді ынталандырады және сіз жұмысқа қайта ораласыз. Табандылық сізге қанағат сезімін береді, өйткені сіз қиындықтарға қарамастан бас тартпағаныңызды білесіз.

 

№ 2 Ереже: үш тапсырма – Менің максимумым

Күніне ең көп дегенде үш тапсырмаға назар аударыңыз. Шамадан тыс жүктеме немесе ұйымдаспау сіздің істерді аяқтау қабілетіңізге нұқсан келтіруі мүмкін. Кейде біз өз жоспарымызды орындай алмаймыз, өйткені біз дұрыс жоспарлай алмаймыз. Біз тым көп нәрсені жоспарлап отырмыз және немен аяқталатынын білмейміз. Бұл ереже берілген мәселемен күресуге мүмкіндік береді және тек үш нәрсеге назар аударуға көмектеседі. Алдын ала, мысалы, алдыңғы түнде, үш нәрсені таңдап, тек оларға қалай назар аудару керектігін ойлаңыз. Назар аударыңыз және эмоцияларға емес, логикаға жүгініңіз.

Үш негізгі тапсырмамен шектелуге тырысқанда кездесетін сәтсіздіктердің бірі-саралау. Атап айтқанда, сіз маңызды және шұғыл істерді ажырата білуді үйренуіңіз керек. Маңызды істер сіздің үштігіңізге енуі керек, ал шұғыл жағдайлар қажет емес.

Шұғыл істер маңызды болып көрінуі мүмкін, стрессті тудыруы мүмкін, бірақ іс жүзінде басымдыққа ие емес. Шұғыл іс сізді асықтыратын клиент болуы мүмкін. Бірақ жобаны мерзімінен бұрын тапсыру маңызды тапсырманың мысалы болып табылады.

Барлық істер маңызды және шұғыл болып көрінеді, сондықтан сіз бірінші кезектегі міндеттерді анықтап, соған сәйкес жоспарлауды үйренуіңіз керек.

Сол сияқты маңызды болып көрінетін пайдасыз әрекеттер мен мақсатқа жетелейтін нақты әрекеттерді ажырату керек. Пайдасыз әрекетке, мысалы, қағаздарды бір жерден екінші жерге ауыстыру жатады, ал нақты әрекет – жұмысты аяқтау және жобаны алға жылжыту үшін дәл осы қағаздарды пайдалану. Шын мәнінде маңызды нәрсеге басымдық беріңіз.

 

№3 Ереже: шектеулер мен талаптарды жасаңыз

Нақты ережелерді орнатыңыз. Тәртіпті болу және істерді орындау үшін мінез-құлық кодексін жасаңыз. Кодыңызды егжей-тегжейлі жазыңыз, содан кейін оны көрнекті жерге іліп қойыңыз. Сіз барлық ережелерді ұстанбасаңыз да, кем дегенде оларды орындау ықтималдығы жоғары болады.

Ережелер мақсаттарға жетуге ықпал ететін шектеулерді немесе талаптарды жасауға бағытталуы керек. Олар сізге шынымен не қажет және нені қалайтыныңызды анықтауға, қол жеткізуге үміттенетін нәрсені талдауға көмектеседі. Негізінде, сіз өзіңізді тексеріп, жоспарыңызға сәйкес қаншалықты жақсы дамып жатқаныңызды бағалау үшін тоқтайсыз. Сіз өзіңіздің ниеттеріңізге назар аударып, оларды жұмыс этикасының ажырамас бөлігіне айналдыра отырып, оларды нақтылайсыз. Сондықтан, сіз бір нәрсеге қол жеткізгіңіз келгенде, сізде жобаны аяғына дейін жеткізуге көмектесетін бұл жағдайға қатысты ереже болады.

Бес күндік шектеу және бес күндік талап қойыңыз. Сіз не істей алмайтыныңызды және не істеу керектігін нақты біліңіз.

Шектеулерді түсіну салыстырмалы түрде оңай: олар алаңдаушылық пен азғыруларды бақылауда ұстайды. Талаптарға келетін болсақ, мұнда сіз мынаны түсінуіңіз керек: сіз супермен емессіз және суперәйел емессіз – сіз өзіңізді шамадан тыс жүктей алмайсыз. Ақылды жұмыс жасаңыз және ұтымды орындауға болатын бес талап жасаңыз. Сіз оларды әрдайым ұстанбауыңыз мүмкін, бірақ кем дегенде сізде нұсқаулық болады. Сонымен қатар, сіз күнделікті тапсырмаларға қатысты біраз түсінікке ие боласыз.

 

№4 Ереже: Ниеттеріңізді растаңыз

Төртінші ереже біріншіге өте ұқсас. Ол жол қиылысында тұрып, соңына дейін бару немесе бармауды шешкен кезде күшіне енеді. Ереже сізге неге ұмтылып жатқаныңызды және оған не үшін қол жеткізгіңіз келетінін еске салуға арналған.

Не істеу керектігін ойлаған кезде өзіңізге үш сұрақ қойыңыз. Одан да жақсырақ, жауаптарды жазып алыңыз, сонда оларға қайта сілтеме жасай аласыз.

«Мен қалаймын…» Мұнда сіз түпкілікті мақсатты және оған қол жеткізуден алатын артықшылықтарды көрсетесіз. Неге оны қалайсыз? Сізге не мотивация береді? Өзіңізге сыртқы немесе ішкі мотиваторларды үнемі еске түсіріңіз. Мысалы: «Мен бай болғым келеді».

«Мен істеймін…» Бұл жағдайда сіз түпкілікті мақсатқа қалай қол жеткізетініңізді көрсетесіз. Бұл мәлімдеме сізді қазір істеп жатқан нәрсені аяқтау қажеттілігіне және бұл тапсырмалардың түпкілікті мақсатпен қалай байланысты екеніне әкеледі. Бұл жол саяхаттың қажетті бөлігі болып табылады. Бұл сізге нақты болуға және қандай әрекет жасау керектігін көруге көмектеседі. Мысалы, өзіңізге: «Егер мен бай болғым келсе, мен бір жобаны аяқтап, басқа тапсырмалармен жұмыс істеуім керек» деп айтыңыз.

«Мен істемеймін…» Бұл жағдайда сіз не істемеу керектігін көрсетесіз. Мақсатқа жетуге не кедергі болады. Прогреске кедергі келтіретін көптеген нәрселер бар, соның ішінде алаңдаушылық, азғырулар, тәртіптің болмауы, кейінге қалдыру және басқа деструктивті немесе пайдасыз әрекеттер. Өзіңізге: «Егер мен бай болғым келсе, мен әлеуметтік желіге алаңдамаймын» деп айтыңыз.

Бұл тұжырымдаманы әлеуетті өмірлік жағдайға қолданайық. Жалақыны көтеру үшін қажетті сертификаттау бағдарламасын аяқтау үшін жұмыс істеп жатқанда, жұмыс көлемі шамадан тыс болып көрінеді және сіз бос уақытыңыздың аздығынан ренжіп қаласыз. Сіз бас тартуды ойлап отырсыз. Өйткені, сізде жұмыс бар. Бұл жаңарту шынымен қажет пе?

Мақсатыңызға жету жолында сіз жолдың айырығына жеттіңіз және үш сұрақ ережесін қолдануға шешім қабылдадыңыз. Ал одан мынау шықты:

 

№5 Ереже: 10-10-10 арқылы ойланыңыз

Келесі жолы өзіңізді қалауыңызға немесе азғыруға көнетіндей сезінсеңіз, тоқтаңыз және 10 минут, 10 сағат және 10 күннен кейін өзіңізді қалай сезінетініңізді сұраңыз. Бұл ереже өте күшті болып көрінбеуі мүмкін, бірақ ол тиімді, өйткені ол болашақ туралы ойлануға және сіздің әрекеттеріңіз сізге қалай әсер ететінін түсінуге мәжбүр етеді – жақсы немесе жаман. Көбінесе біз қазір ерік-жігерді жоғалтып жатқанымызды немесе дұрыс емес нәрсені істеп жатқанымызды білеміз. Дегенмен, бұл бізді тоқтату үшін жеткіліксіз, өйткені бізде болашақ өзімізбен байланысымыз жеткіліксіз, ол шын мәнінде салдарымен күресуге мәжбүр болады. Бесінші ереже бұл байланысты тез жасайды және сәтсіздік пен тәртіпсіздік арасындағы айырмашылықты түсінуге көмектеседі.

Неліктен дәл 10 минут, сағат және күн? Өйткені мұндай уақыт шеңберлері қысқа мерзімді ләззат немесе жайлылық оның ұзақ мерзімді салдарымен қаншалықты салыстырылатынын жақсы көрсетеді. 10 минут ішінде сіз өзіңізді жақсы сезінесіз. Басында аздап ұялуыңыз мүмкін. 10 сағаттан кейін сіз қатты ұят, өкініш сезінесіз. Он күннен кейін сіз кінәлі бола аласыз. Сіз өз шешіміңіздің жағымсыз салдарын өз көзіңізбен көресіз.

Екінші жағынан, сіз бұл ережені қолдана аласыз және қазір жасалған қате 10 күнде ештеңені өзгертпейтінін түсіне аласыз. Егер солай болса, онда сіз өзіңізді кінәлі сезінбестен немесе ұялмай, аздап рақаттана аласыз.

Мысалы, жаттығуды өткізіп жіберу және әріптестермен кешкі асқа бару туралы шешім қабылдағанда осы ережені қолдануды елестетіп көріңіз. Егер сіз жаттығуды енді бастаған болсаңыз және тұрақты әдетті әлі дамытпасаңыз, бір жаттығудан бас тартсаңыз, келесі жаттығуды өткізіп алу қаупі бар немесе тіпті жаттығуды толығымен тоқтату қаупі бар.

Егер сізде ерік-жігер жетіспейтін болса, соңғы сұрақты қосуға болады: 10 аптада немесе тіпті ұзақ мерзімді перспективада не болады? Ұзақ мерзімді шешімдер мен тапсырмалармен айналысып жатсаңыз, 10 аптаға көз салғыңыз келуі мүмкін.

Бұл процесте өзіңізге адал болу және өзіңіздің рационалды және негіздеу қабілетіңізден сақ болу өте маңызды. Сіз бұрын жаман әдетті тастауға бірнеше рет тырысқан шығарсыз, бірақ сәтсіздікке ұшырап, қайтадан оған қайта оралдыңыз.

10 күн немесе 10 аптадан кейін салдарларды шынайы бағалау сізге ұзақ мерзімді мақсаттарға қол жеткізгіңіз келсе, демалуға болмайтыныңызды көрсетеді.

Мұнда қатаң шаралар қажет, өйткені бұл енді ережеден ерекшелік емес, мінездің қасиеті.

Егер сіз өзіңіздің рационалдылықтарыңыз бен негіздеулеріңізді бақылай алмасаңыз, бұл ережені қолдану бекер жаттығу болуы мүмкін.

 

№6 Ереже: 10 минуттық ереже

Соңғы ереже қарапайым, оңай және тиімді.

Бизнесіңізге теріс, зиянды немесе зиян келтіретін бірдеңе жасағыңыз келсе, 10 минут күтіңіз. Бұл қарапайым және даулар мен ақтауға орын қалдырмайды. Бірдеңе жасауға деген тым қатты құлшыныс болған кезде, өзіңізді баяулатуға мәжбүрлеңіз. Егер 10 минуттан кейін сіз оны әлі де қаласаңыз – оған барыңыз. Жақсырақ, тағы 10 минут күтіңіз, өйткені сіз қазірдің өзінде зардап шектіңіз және көріп тұрғаныңыздай, керемет жұмыс жасадыңыз. Күту туралы шешім дереу қанағаттануды жояды, өзін-өзі тәртіпке келтіреді және шешім қабылдауды жақсартады.

Кез келген уақытта өзіңізді алаңдататындай сезінсеңіз, ерік-жігеріңізді көрсетіп, тағы бірнеше минут ұстаңыз. Әр жолы сіз нәтижені тұрақты түрде жақсартасыз. Кейбір қайталау кезінде сіз серпін нүктесіне жетесіз және бұл сізді бірнеше сағат бойы байланыстыруға жеткілікті.

Кітап ” Начни заканчивать! Иди до конца, действуй и побеждай!” бұл сіздің істеріңізді жүйелеуге, мотивацияны дамытуға және уақытты ысырап етуді тоқтатуға, аласапыран әрекеттерге еліктеуге көмектеседі.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *