Мотивация

Лионель Мессидің мысалында мазасыздықпен күресуді қалай үйренуге болады

Біздің ең жақсыларымызды басқалардан не ажыратады?

Көрнекті талант әдетте революция әрекетіне ұқсайды: адам бұрын-соңды ешкім жасамаған нәрсені жасайды. Бірақ көптеген революциялық таланттар іс жүзінде эволюциялық өзгерістердің негізіне негізделген. Олар уақыт өте келе пайда болады, көбінесе аз талантты адамдарды адастыруы мүмкін әлсіздіктер мен уайымдардың орнын толтырады.

Мысал ретінде Лионель Месси есімді аргентиналық спортшыны алайық. Ол жыл сайын үздік футболшыларды марапаттайтын “Алтын доптардың” рекордтық санын алды. Бір күнтізбелік жыл ішінде ол 91 гол соқты — бұл тірі ойыншылардың кез‑келгеніне қарағанда көп. Ол Испания чемпионаты тарихындағы ең үздік бомбардир және кез-келген матчта гол соғатын қазіргі заманғы ең көп гол соққан ойыншы.

Алайда, өзінің барлық данышпандығына қарамастан, Лионель Месси мазасыздыққа бейім. Маңызды матчтар алдында ол футбол алаңында бірнеше рет құсқаны белгілі. Мессидің өзі бұл мәселе дұрыс тамақтанбаумен байланысты деп айтқанымен, бұл оны Аргентинадан шыққан басқа футбол аңызының сынынан сақтамады. Ұлттық құраманың бірқатар жеңілістерінен кейін Диего Марадона ойын алдында дәретханаға 20 рет баратын адамды көшбасшы етуге тырысудың пайдасы жоқ екенін айтты.

Талант алаңдаушылықтан қорғамайды.

Көптеген табысты адамдар одан зардап шегеді, өйткені олар өздеріне тым талапшыл. Бірақ Месси мазасыздықтың оның шеберлігін жоққа шығаруына жол бермеді. Ол қорғаныс механизмін игерді, бұл оның тактикалық данышпандығының құпиясына айналды.

Месси бізге қандай мысал келтіреді

Футбол матчы 90 минутқа созылады және ойыншылардың көпшілігі ойынға бірінші минуттан бастап белсенді қатыса бастайды. Ысқырық естілгеннен кейін, олар командаластарынан допты оларға беруді сұрайды және жаттықтырушы жасаған тактиканы ұстанады.

Месси матчтың басында ойнамауымен танымал. Бұл оның эволюциялық өзгерісі, ол футболды жоғары деңгейде ойнаған сайын дамыды. Алғашқы минуттарда Месси алаңның ортасында алға‑артқа жүреді және ешқашан командаластарымен араласпайды. Басқа футболшылар жүгіріп, жаудың қақпасына қарай жүгіріп бара жатқанда, ол жүруді жалғастырады, кейде жүгіруді тоқтатады.

Алғашқы минуттарда Месси екі нәрсе жасайды. Біріншіден, ол тынышталады. Басында ұқыптылық — бұл оның соңғы ысқырыққа дейін ойынға толықтай ену тәсілі. Екіншіден, Месси қарсыластарын зерттейді. Оның аяғы баяу қозғалады, бірақ көздері ойыншыдан ойыншыға қарай жүгіреді. Ол олардың күшті және әлсіз жақтарын және тактикасын бағалайды және жолдастарының доппен және оның айналасында қалай қозғалатынын бақылайды. Месси ойынның басында өз командасы үшін өте құнды емес, бірақ бұл тактикалық үзіліс оның қалған 95% – ценность құндылығын арттырады.

Егер сіз футбол ойынын “дайындық” және “қатысатын” компоненттерге бөлсеңіз, Месси дайындыққа қатты сүйенеді. 2017 жылы классикаға айналған мадридтік Реалмен Барселона ойынының барлық уақытында Месси небәрі 4 минут жүгіріп, 80-нен астам жүрді. Бірақ ол ойынға қатысқан кезде ол динамикалық болды: тоғыз гол соғып, гол соғып, допты басқа ойыншыға берді, ол Барселонаның ұпайын тағы бір ұпайға арттырды.

Мұндай мінез-құлық үлгісі Мессиге таныс. Көбінесе ең маңызды матчтарда ол ең алдымен дайындыққа назар аударады. Бұл оның дұрыс уақытта, дұрыс жерде қайта-қайта болу қабілетін түсіндіреді. Оның позициялық ойыны табиғаттан тыс нәрсе болып көрінгенімен, бұл керемет емес. Минут өткен сайын ол қорғаушының белгілі бір алаңды қалай ашық қалдыратынын немесе екі жартылай қорғаушының кішкене бұрышты ашық қалдырып, орталыққа қарай күштірек екенін зерттейді.

Мессидің тактикасынан үйренуге болатын сабақ қарапайым: мазасызданған кезде кідіртіңіз. Баяулаңыз. Өзіңізді дайындаңыз.

Оның тактикасын өмірде қалай қолдануға болады

Әрине, кідіріске төтеп беру және баяулау көрінгеннен де қиын. Тыныштық пен мазасыздық жағдайында біз инстинктивті түрде әрекет етуге тырысамыз. Психиатр Джудсон Брюер мансабының көп бөлігін қалай ұйықтау керектігі туралы ойлауға жұмсады.

Шамамен 15 жыл бұрын Брюер зейінге негізделген тәуелділіктен арылудың жолын ойлап тапты. Өткен әдеттерге деген құштарлық сәттерінде дабыл толқындары пайда болған кезде, ол оларды төрт қадаммен басқаруды ұсынады:

  1. Не болып жатқанын түсіну.
  2. Оның өмір сүруіне мүмкіндік беріңіз.
  3. Өзіңіздің эмоцияларыңыз бен ойларыңызды зерттеңіз, мысалы: “қазір менің денемде не болып жатыр?».
  4. Уақыттың әр сәтінде не болатынына назар аударыңыз.

Брюердің айтуынша, оның көзқарасы клиникалық психолог Тара Брах өзінің “радикалды жанашырлық” кітабында ойлап тапқан және сипаттаған RAIN әдісінен шабыттанған. Брюер жаман әдеттен бас тартуға тырысқан темекі шегушілерге тәсілді қолдануға шешім қабылдады.

Бағдарламаны бастамас бұрын, Брюер бәрін өзі тексергісі келді. Бірақ мәселе оның темекі шекпейтіндігінде болды, егер ол темекіні тартпаса, жарылып кететінін сезетіндерге көмектесу керек болды. Никотин денеде шамамен 2 сағат қалады. Ал Брюер темекісіз 2 сағатқа шыдай алатын темекі шегушілер әдеттен біртіндеп бас тартады, бұл уақытты темекі шегуге деген құштарлықтан арылғанша созады деп ойлады.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *