Мотивация

Домино эффекті: жақсы әдеттердің тізбекті реакциясын қалай құруға болады

Ойланбаған оқиға

Адамның барлық әрекеттері бір-бірімен байланысты. Мұны Дженнифер Дьюкс Ли есімді әйелдің мысалында қарастырайық. Колледжден шыққаннан бері жиырма жылдан астам уақыт бойы ол қонақтар немесе анасы келген жағдайларды қоспағанда, ешқашан төсек жаппады.

Бір кезде Дженнифер төрт күн қатарынан бәрін өзгертіп, төсек жинауды шешті. Бұл қарапайым нәрсе сияқты. Соған қарамастан, төртінші күні таңертең ол төсек жинап қана қоймай, шұлығын көтеріп, жатын бөлмесіне шашылған киімдерін ұқыпты орналастырды. Содан кейін ол ас үйге барды, онда ол барлық лас ыдыстарды раковинадан ыдыс жуғыш машинаға ауыстырды, ыдыс-аяқ шкафын ретке келтірді және сәндік шошқаны үстелдің ортасына қойды.

Домино әсері

Домино эффектісі әрбір өзгеріс тізбекті реакциядағы бірқатар басқа өзгерістерге әкелетінін айтады, бұл домино түйіндерінің қатарға қалай түсетініне ұқсас.

2012 жылы Солтүстік-Батыс университетінің ғалымдары эксперимент барысында: адамдар отыруға аз уақыт жұмсаған кезде, олар аз май тұтынады. Экспериментке қатысушылардан майлы тағамдарды аз жеу сұралмады, бірақ олардың тамақтануы табиғи түрде жақсарды.

Бірақ домино әсері жаман әдеттер үшін де жұмыс істейді. Телефонды үнемі тексеріп отыру хабарландыруларды қарау әдетіне әкелетінін және соның салдарынан әлеуметтік желілерде таспаны ойланбастан парақтайтынын байқай аласыз. Осылайша сіз 20 минутқа созыласыз.

Домино әсерінің минусы

Домино эффектісі екі себепке байланысты пайда болады:

Біздің күнделікті өмірімізді құрайтын әдеттер мен істердің көпшілігі бір-бірімен байланысты. Өмірдің бір саласында таңдау сіздің жоспарларыңызға қарамастан, басқа салаларда күтпеген нәтижелерге әкелуі мүмкін.
Домино эффектісі адамның мінез-құлқының негізгі принциптеріне негізделген: міндеттеме және тұрақтылық. Бұл құбылыс Роберт Чалдинидің “әсер ету психологиясы” атты классикалық кітабында егжей-тегжейлі түсіндірілген. Егер адам идеяны немесе мақсатты ұстанатын болса, тіпті кішкентай болса да, ол оны орындайды, өйткені бұл мақсат немесе идея оның өзі туралы идеясымен байланысты.

Домино эффектінің ережелері

Сіз домино эффектісін өзіңіз басқара аласыз. Ол үшін үш ережені сақтау керек:

  1. Мотивациясы бар әрекеттен бастаңыз. Бұл өте аз болсын, сіз үшін бастысы-тұрақтылық. Бұл сізді қуантып қана қоймайды-сіз қандай адам бола алатыныңызды өз көзіңізбен көресіз. Қалғандары құлай бастағанда қай түйін бірінші құлағаны маңызды емес.
  2. Қарқыныңызды бәсеңдетпеңіз және бірден орындай алатын келесі тапсырмаға өтіңіз. Бірінші орындалған тапсырманың импульсі сізді келесі әрекетке итермелесін. Әрбір осындай қадаммен сіз өзіңіздің жаңа келбетіңізге жақындай түсесіз.
  3. Егер сізде күмән туындаса, үлкен істі бірнеше кішкентайға бөліңіз. Жаңа әдетке ие болуға тырысқанда, оны оңай орындауға тырысыңыз. Домино эффектінің мәні нәтижелерде емес, прогрессте. Тек қарқынын сақтаңыз. Процесс қайталансын және доминоның бір түйіні келесісін итерсін.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *