Өмір

Өзін-өзі тәрбиелеудің жолдары

Мақсаттарыңызға жетуге және жаман әдеттерден арылуға көмектесетін өзін-өзі тәрбиелеуге жаңа көзқарас.

Өзін-өзі тәрбиелеу импульстарды басуға көмектесетін сияқты. Мысалы, артық тамақтанбаңыз, әр бес минут сайын әлеуметтік желіге кірмеңіз, жұмыстан алаңдамаңыз. Өзін-өзі тәрбиелеуді ресурс ретінде қарастыру оңай. Неғұрлым көп жұмсасақ, соғұрлым ол аз қалады және біз шаршаймыз.

Әдеттер мен зейін қалай өзара әрекеттеседі

Әдеттер бізді бір нәрсе жасауға ынталандырады. Мысалы, позицияны өзгерту, алаңдату, мәселені шешу. Зейін бізден керісінше әрекет етуді талап етеді – ағымдағы тапсырмаға назар аудару.
Сіз әрқайсысы сізден бірдеңе сұрайтын көптеген жылап жатқан балаларды естисіз деп елестетіп көріңіз. Кез келген уақытта олардың біреуіне ғана назар аударуға болады. Сіз оны қызықтыра аласыз, оны көндіруге немесе тыныштандыруға болады. Немесе мүлдем реакция жасамаңыз. Бұл импульстарға да қатысты.

Импульсті елемегенде, ол толығымен жойылмайды, бірақ бірте-бірте әлсірейді. Импульстар, кез келген ойлар мен сезімдер сияқты, тұрақты емес. Олар сізден назар аудармаса, олар үнсіз қалады.

Неліктен біз үнемі әдетті ұстай алмаймыз? Скотт Янг екі негізгі себепті анықтайды.

1. Қоршаған ортадан келетін сигналдар
Импульстар дененің сезімдері арқылы үнемі күшейтіледі. Мысалы, сіз аздап аш болсаңыз, оны елемеу оңай. Қатты ашқан кезде тамақтан басқа ештеңені ойлау мүмкін емес. Ұзақ қозғалыссыздықтан болатын ыңғайсыздықпен бірдей. 20 минут тыныш отыру екі сағат отыру сияқты қиын емес.
Қанша уақытқа созылатыныңыз белгілі бір әдеттің күшіне және сыртқы сигналдарға байланысты. Әртүрлі сигналдар әртүрлі қарқындылықтағы әдеттерге әсер етеді.

2. Уақытты қабылдауымыз
Біз ыңғайсыздықты сезінген кезде, одан құтылуға деген ұмтылыс пайда болады. Әсіресе, оның ұзаққа созылатынын білсек. Бұл әдет сағатқа қараған кезде немесе ішкі сезімдер арқылы қанша қалғанын анықтауға тырысқанда күшейеді. Неғұрлым ұзақ болса, бір нәрсені өзгертуге деген импульс соғұрлым күшті болады.

Бұл тәсілдің қандай пайдасы бар

Егер сіз өзін-өзі тәртіпке келтіруді ресурс ретінде емес, зейінді бақылау әдісі деп ойласаңыз, сіз мынаны үйренесіз.

Қазіргі уақытта өмір сүр. Біз жағымсыз жағдайларды өте ұзақ уақытқа созылады деп ойласақ, ауыртпалық деп қабылдаймыз. Мысалы, қызықсыз жұмыс шыдамсыз болып көрінеді. Сағатсыз бөлмеде жұмыс істеп көріңіз. Үнемі уақытқа қарап отырмайсыз, алшақтататын әдетіңіз әлсірейді. Сағатты таймермен ауыстырыңыз. Бір тапсырмаға бөлінген уақыт аяқталғанын ол сізге хабарлайды. Қоңыраудан кейін ғана басқа нәрсеге ауысыңыз.
Импульстарды елемеу. Әрекетте әдеттер нығаяды. Яғни, біз импульстармен кез келген жолмен әрекеттесетін жағдайларда: біз оларды басамыз, оларға көнеміз немесе олардан ұяламыз. Импульстарыңызды елемеу жаттығуларын жасаңыз.

Зейінін дамыту. Біз өзіміз қажет нәрсені істемеу себебінен жиі ішкі жанжалға тап боламыз. Мысалы, біз жұмыс істеу керек болғанда кейінге қалдырамыз. Өзіңізді тәртіпке келтіре отырып, сіз зейінді дамытып, жақсы әдеттерді нығайтасыз. Ал бұл қайшылық бірте-бірте басылады.
Тәжірибеде өзін-өзі тәрбиелеуді қалай дамытуға болады
Егер сіз өзін-өзі тәрбиелеуде шынымен нашар болсаңыз, қарапайым әдеттерден бастаңыз. Импульстарыңызды қандай да бір жолмен басқаруға тырысыңыз. Бұл кезеңде сіз ең аз күш салуыңыз керек.

Ұқсас посттар